آخرین گزارش وزیر بهداشت به رئیس جمهور شهید در مورد دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر عین اللهی وزیر بهداشت در حضور آیت ا... رئیسی رئیس جمهور شهید در سفر استانی به مازندران در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ (سه روز قبل از شهادت) گفت: در سفر پر خیر و برکت جنابعالی به استان مازندران در مجموع 11 پروژه مهم بهداشتی و درمانی در سطح استان افتتاح می شود.

 3 پروژه مهم در دانشگاه علوم پزشکی بابل شامل بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا با زیربنای 4200 متر مربع و هزینه کرد 500 میلیارد تومان، ساختمان جدید آموزشی دانشکده دندانپزشکی با زیربنای 5200 متر مربع و هزینه کرد 250 میلیارد تومانی، و مرکز خیرساز جامع دیالیز خانم طاهره وایگانی در ۳ طبقه و به مساحت3200 متر مربع  افتتاح می شود.
بیمارستان کودکان شفیع زاده امیرکلا بهترین و بزرگ‌ترین بیمارستان اطفال در شمال کشور است و مردم از استان های شمالی به این بیمارستان مراجعه می نمایند. همه رشته‌های فوق تخصصی کودکان در این بیمارستان وجود دارد.

 

 

با افتتاح ساختمان جدید  این مرکز، ۱۲۰ تخت به آن اضافه می شود. این پروژه در سال ۹۴ شروع شده و در ابتدای دولت مردمی حدود 40 درصد پیشرفت داشته و 60 درصد در دولت مردمی انجام شده است.
مرکز جامع دیالیز خانم طاهره وایگانی یک پروژه خیرساز است که دارای ۱۰۰ تخت بوده که یکی از بزرگترین مراکز دیالیز در کشور می باشد.
از تمامی خیرین سلامت به ویژه خانواده محترم میناگر، بانو طاهره وایگانی همسر محترم مرحوم حاج موسی میناگر که ساخت بیمارستان چشم پزشکی میناگر و مرکزدیالیز را عهده دار بودند تشکر می کنیم.
این خانواده محترم قول مساعد در ساخت مرکز جامع سرطان بابل را داده اند.
مجوز راه‌اندازی دانشکده داروسازی هم به بابل داده شد. چون دانشگاه علوم پزشکی بابل یک دانشگاه ریشه‌دار است که در سال ۱۳۶۲ افتتاح شده و امروزه آثار بسیار خوبی در کشور دارد.
دانشکده طب سنتی بابل یکی از بهترین دانشکده‌های کشور می‌باشد و نخستین کلینیک تخصصی طب سنتی شمال کشور در آینده نزدیک بزودی افتتاح می شود.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل که متخصص طب سنتی می‌باشد، بسیار جهادی بوده و کارهای مهمی را انجام داده است.

به گوشه ای از اقدامات تحولی دانشگاه علوم پزشکی بابل در دولت مردمی اشاره می کنم:
* راه اندازی درمانگاه فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی در دانشگاه علوم پزشکی بابل و انجام عمل کاشت حلزون برای بیش از 100 کودک شمالی
*انجام اعمال جراحی پیچیده برای اولین بار در مازندران در بیمارستان آیت الله روحانی بابل
* راه اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی و نیز دستگاه نقشه برداری قلبی در بیمارستان آیت الله روحانی
*ساخت فاز اول دانشکده پرستاری مامایی رامسر
* تکمیل فاز ۱ ورزشگاه بانوان دانشگاه 
*راه اندازی مرکز تحقیقات علوم دارویی و نیز مرکز رشد و نوآوری گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در دانشگاه علوم پزشکی بابل
* مراحل انتهایی بیمارستان درمان نازایی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
* پذیرش دانشجوی خارجی برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی بابل در رشته پزشکی
*تامین سی تی سیمولاتور و  پیشرفته ترین دستگاه شتاب دهنده مولتی انرژی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان

 

 

 


 

اشتراک گذاری: