تخصیص ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت برای بخش بهداشت و درمان در سال گذشته

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت برای بخش بهداشت و درمان در سال گذشته و پیش‌بینی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال جاری در این حوزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در حاشیه افتتاح بزرگترین مرکز جامع دیالیز شمال کشور در بابل بیان داشت: مرکز دیالیز یکصد تختوابی خانم طاهره وایگانی اقدام بزرگی از سوی خانواده نیکوکار میناگر و دانشگاه علوم پزشکی بابل است که با توجه به استاندارد و تجهیزاتی که تهیه‌شده قطعاً رضایت خاطر بیماران عزیز تأمین خواهد شد.

دکتر داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اذعان داشت: امیدواریم کسانی که دچار بیماری دیالیز می‌شوند بتوانند به یک درمان پایداری دست پیدا کنند و رنج این بیماری برای آن‌ها تسهیل شود.

 

وی در همین راستا ادامه داد و گفت: مجموعه همکاران ما در دولت سیزدهم به‌ویژه همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساخت‌وساز بیمارستان‌ها و تجهیز بیمارستان‌ها را به‌عنوان یک تکلیف مهم می‌دانند و دنبال می‌نمایند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به اینکه تجهیز تعداد تخت‌های بیمارستانی در کشور بالغ‌بر ۱۵۰ هزار تخت می‌باشد، تصریح کرد: ما توانستیم به سرانه بیش از 1.8 تخت در متوسط کشور برسیم، البته این متوسط برای شهر بابل خوشبختانه بالاتر از متوسط کل کشور بوده و ما امیدوار هستیم که دائم بتوانیم این استانداردها را در ارائه خدمات به مردم ارتقا دهیم.

دکتر داود منظور بیان داشت: از آقای دکتر مظفرپور رئیس محترم دانشگاه و کارکنان باروحیه جهادی درحال‌توسعه خدمات، برای بیماران عزیز شهر بابل و شهرهای اطراف هستند تشکر و قدرانی می‌نمایم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اظهار داشت: در سازمان برنامه‌وبودجه اولویت بر این است که طرح‌های در حال خاتمه و در حال ساخت را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در همین راستا با اشاره به اینکه بخش درمان و پزشکی از بالاترین اولویت برخوردار می‌باشد، گفت: خوشبختانه منابع پایداری برای تامین مالی بخش درمان داریم و یک درصد مالیات ارزش‌افزوده به‌طور مشخص صرفاً برای سلامت تخصیص پیدا می‌کند.

دکتر منظور گفت: مجموع آنچه در سال گذشته برای بخش بهداشت و درمان تخصیص پیدا کرد بالغ‌بر ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که بخشی از این‌ها درآمدهای اختصاصی توسط بیمارستان‌ها است و بخشی هم از محل بودجه عمومی و بخش دیگری هم از محل یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده بوده است.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: پیش‌بینی سازمان برنامه‌وبودجه کشور بر این بوده که امسال این عدد به حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و درواقع بخش بهداشت و درمان بعد از بخش دفاعی امنیتی و آموزش‌وپرورش، سومین کانون هزینه اصلی کشور می‌باشد.


پی‌نوشت:

بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال کشور توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رئیسی «رئیس‌جمهور» محترم به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، آقای فتح اله پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران، آقای پیر فلک فرماندار ویژه شهرستان بابل، دکتر سید علی مظفرپور رئیس دانشگاه و معاونین افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است: ساخت این پروژه یکصد تختخوابی از سال 1398 آغازشده و در سه‌طبقه به مساحت 3200 مترمربع می‌باشد که 40 میلیارد تومان توسط خانواده محترم میناگر به نیت مادر سرکار خانم طاهره وایگانی و 10 میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل هزینه شده است.

قابل‌ذکر است: دکتر منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور ضمن بازدید از مرکز جامع دیالیز و عیادت از بیماران، از پرسنل این مرکز با اهدا شاخه گل تقدیر نمودند.

 

اشتراک گذاری: