روند رو به صعود بستری بیماران کرونایی در بابل

بستری بیماران کرونایی در بابل جهشی شد و از حدود روزانه ۱۵ نفر در ۲ هفته پیش اکنون به حدود ۴۰ نفر در روز افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، بستری بیماران کرونایی در بابل که ششم تیر ماه جاری با مجموع بستری ۷۷ نفر به پایین ترین حد خود در پنج ماه گذشته کاهش یافته بود، از آن روز به بعد افزایشی شد و در حال حاضر با افزایش یک و نیم برابری به ۱۹۰ نفر رسیده است.

همچنین بستری بیماران بدحال کرونایی در بابل که به زیر ۱۵ نفر رسیده بود، در ۱۰ روز اخیر دو برابر شده و اکنون ۳۰ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل تحت مراقبت هستند.

البته مجموعه این تغییرات آماری سبب شد تا بابل طبق ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از چند روز پیش به رنگ بندی قرمز رسید.

کاهش استفاده از ماسک به ۴۳ درصد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل علت اصلی ورود شهرستان بابل به وضعیت قرمز را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری دانست و گفت: با بررسی های انجام شده از ابتدای تیر ماه تاکنون استفاده بابلی ها از ماسک به پایین ترین حد خود یعنی ۴۳ درصدی کاهش یافته که بسیار نگران کننده است.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته دلتا که سرایت پذیری به مراتب بیشتری دارد اگر مردم به استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ملزم نباشند شاهد شیوع گسترده بستری بیماران کرونایی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی افرادی که واکسینه شدند باید نسبت به استفاده از ماسک جدیت داشته باشند و گرمای هوا نباید زمینه حذف ماسک را فراهم کند.

این مسئول گفت: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی اصناف در بابل هم به ۶۵ درصد کاهش یافته است که با توجه به تراکم جمعیت در شهر بابل این امر سرعت گردش زنجیره ویروس جهش یافته دلتا را فراهم می کند.

دکتر جلالی از همه شهروندان خواست اگر همکاری و تعامل بین مردم و خدمتگزاران در کادر درمانی و فعالان در ستاد مقابله با کرونا نباشد روند کنترل پیک پنجم زمانبر خواهد شد.

اشتراک گذاری: