سازمان یونیسف ۱۲ دستگاه نبولایزر به بیماران سی‌اف بیمارستان شفیع‌زاده امیرکلا اهدا کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی بابل و به‌منظور کمک به درمان کودکان دارای بیماریcf، تعداد ۱۲ دستگاه نبولایزر به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان اهدایی از سازمان یونیسف به بیماران سی‌اف بیمارستان کودکان شفیع‌زاده امیرکلا اهدا گردید.

دکتر سیفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این دستگاه‌ها جهت استنشاق داروهای این بیماران و به‌منظور کمک به سیستم تنفسی مفید می‌باشد.
وی افزود: در حال حاضر ۲۴ بیمار مبتلابه این بیماری شامل ۱۰ بیمار دختر و ۱۴ بیمار پسر در مرکز درمانی کودکان امیرکلا در حال درمان می‌باشند.
دکتر سیفی اذعان داشت: از سال 1398 وزارت بهداشت ودرمان کشور  شروع به شناسایی ، ثبت ، درمان و تأمین داروهای این بیماران پرداخت.


دستگاه نبولایزر موجب سهولت در درمان بیماران سی‌اف می‌شود
دکتر محمدرضا اسماعیلی فوق تخصص گوارش و کبد کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بابل گفت: بیماری فیروز کیستیک یک بیماری مادرزادی و یک اختلال ژنتیکی است که بیش از دو هزار موتاسیون ژنی در دنیا برای آن شناخته شد
 نماینده بنیاد بیماری سیستیک‌فیبروزیس در بابل ادامه داد: این بیماری مخاط سیستم گوارشی و ریه و بعضی قسمت‌های دیگر از اعضای بدن را درگیر می‌کند. 
وی اذعان داشت: در این بیماری به دلیل نقص عملکرد ژنی در دستگاه تنفسی و سیستم گوارش، بیمار دارای مخاط چسبنده می‌باشد که دستگاه نبولایزر موجب سهولت درمان و کاهش عوارض ریوی  در بیماران مبتلا می‌شود.
دکتر اسماعیلی افزود: هنوز درمان قطعی برای بیماری فیروز کیستیک وجود ندارد، اما طیف وسیعی از درمان‌ها می‌توانند به کنترل علائم، پیشگیری و کاهش عوارض کمک کنند و شرایط زندگی را آسان‌تر نمایند.

 

 

 


 

اشتراک گذاری: