لامبدا، ویروسی واکسن گریز است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، دکتر جوانیان از آغاز تزریق واکسن کرونا به مادران باردار خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در ادامه نسبت به شیوع  سوش جدید کرونا  هشدار داد و گفت: لامبدا ویروسی واکسن گریز است و داروی مشخصی ندارد ،لذا تنها راه مقابله با این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی اظهار داشت: لامبدا، این سوش جدید کرونا چندی پیش در آمریکای جنوبی در پرو شناسایی شد و به کشورهایی همچون شیلی، آرژانتین و کلمبیا منتقل شد و الان در ۵۰ کشور جهان سرایت کرده است.

وی گفت: سوش لامبدا سرایت پذیری بالاتر از ویروس های قبلی حتی دلتا دارد و متاسفانه واکسن گریز است  یعنی بسیاری از واکسن ها که برروی سوش های دیگر موثر است برروی این ویروس جدید تاثیری ندارد.

دکتر جلالی اظهار داشت: جامعه اگر با موج ششم درگیر شود با توجه به اینکه حدود ۵۰ کشور دنیا درگیر است و ترکیه را هم شامل می شود از سمت غرب ما تحت تاثیر این بیماری قرار خواهیم گرفت.

وی درباره علائم بالینی این ویرس لامبدا بیان کرد: این ویروس خیلی تفاوتی با سوش های قبلی ویروس کرونا ندارد منتهی علاوه بر علائم تب و خستگی، علائمی چون اسهال، گلودرد و از دست دادن حس چشایی و بویایی ، زخم ها پوستی و تغییر رنگ پوست ها هم گاهی ممکنه دیده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: پیشگیری از بروز ویروس لامبدا رعایت پروتکل های بهداشتی است که ماسک، فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات مهمترین راه پیشگیری از این ویروس جدید می باشد.

اشتراک گذاری: