کاهش ابتلا به سرطان تخمدان، دهانه رحم و پستان از فوائد شیردهی برای مادر است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر محسنیان از کاهش خونریزی پس از زایمان، کاهش سریع اضافه وزن، کاهش ابتلا به سرطان تخمدان، دهانه رحم و پستان برای مادران شیرده خبر داد.

دکتر هدی محسنیان مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اهمیت تغذیه با شیر مادر برکسی پوشیده نیست و به دلیل فواید بسیاری که برای شیرخواران دارد سازمان جهانی بهداشت هفته ای را تحت عنوان هفته تغذیه با شیر مادر نامگذاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه شعار سازمان جهانی برای این هفته در سال ۱۴۰۰"حمایت از تغذیه با شیر مادر، مسئولیت مشترک" می باشد. بیان داشت: این مسئولیت مشترک شامل حمایت قانونگذاران، حمایت ادارات و محیط های کار، رسانه های عمومی، بیمارستانهای دوستدار کودک و مراکز مشاوره شیر و حمایت خانواده هاست.

وی افزود: خانواده شامل همسر و اقوام درجه یک بعنوان اولین حامیان مادر شیرده جهت ادامه روند شیردهی ، باید از القائ باورهای غلط خودداری نمایند. 
دکتر محسنیان اظهار داشت: آموزش به مادران باردار از اوائل بارداری توسط کادر بهداشی، ماماها و... نیز اهمیت خاصی جهت تشویق به شیردهی در مادران دارد.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه، شیردهی را اولین واکسن در مقابل بیماریها، افزایش ضریب هوشی، کاهش ابتلا به بیماری‌های عفونی، تقویت رابطه عاطفی مادر و نوزاد را از فوائد شیردهی برای نوزاد دانست. 

دکتر هدی محسنیان تصریح کرد: کاهش خونریزی پس از زایمان،کاهش سریع اضافه وزن، کاهش ابتلا به سرطان تخمدان، دهانه رحم و پستان از فوائد شیردهی برای مادر می باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه کودکان خود را از این موهبت الهی محروم نکنیم، ادامه داد: تغذیه با شیر مادر نیاز به عشق، همت و حمایت دارد.
دکتر محسنیان با اشاره به شیردهی در دوران کووید عنوان کرد: با توجه به اپیدمی کرونا نکته مهم برای مادران مشکوک و مبتلا این است که مادران مبتلا که حال عمومی خوبی دارند با رعایت موارد بهداشتی، شستشوی دستها و زدن ماسک میتوانند به کودک خود شیر دهند و مادرانی که حال عمومی خوبی ندارند شیر خود را پس از شستشوی دستها دوشیده  و توسط پرستار  کودک به وی دهند.

اشتراک گذاری: