مراجعه بیش از یازده هزار بیمار به مراکز بیمارستانی شهرستان بابل از شروع طرح سلامت نوروزی

به گزارش روابط عمومی اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر رمضانی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند تا چهارم فروردین ، ۱۱۵۲۳ بیمار در بخش اورژانس مراکز آموزشی و درمانی تابع دانشگاه علوم پزشکی بابل ویزیت شدند. از این تعداد ۸۸۷۵ نفر از مراجعه‌کنندگان به‌ صورت سرپایی درمان شده و ۲۶۴۸ نفر نیز بستری شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت:  در این مدت از ۱۴۶۱ مسافر که به مراکز درمانی تابع دانشگاه علوم‌پزشکی بابل مراجعه کردند، ۳۴ نفر نیازمند پذیرش و بستری در مراکز درمانی بود. 

وی در همین راستا ادامه داد و گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا کنون  ۴۶۷ عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بابل انجام گردید.   

این مسئول اذعان داشت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۳۵۱۹ تماس با اورژانس ۱۱۵ گرفته شده است که ۸۰۲ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد. ۲۶۶۲ مورد مشاوره، ۵۵ تماس هم متاسفانه مزاحمت بوده است. 

 

دکتر رمضانی تصریح کرد: اورژانس ١١۵ بابل در این مدت ۸۵۳ ماموریت انجام داد که ۳۳۰ ماموریت شهری،  ۵۰۶ ماموریت جاده‌ای، ۴ ماموریت بین مراکز درمانی و ۱۳  ماموریت در ایستگاه سلامت بوده است. از کل ماموریت های انجام شده ۷۲۰ ماموریت غیرتصادفی بوده و ۱۳۳ ماموریت تصادفی بوده است.  


رییس اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: از شروع طرح سلامت نوروزی ۸۰۹ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، صورت گرفته است که ۴۸ مورد اخطار بهداشتی داده شد و۵ مورد به مراکز قضایی معرفی شده است.

 

وی گفت: در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی نیز ۱۹۵۲ ویزیت توسط پزشکان عمومی و دندانپزشکان و ۲۴۰ مورد مراقبت مادران صورت گرفته و ۴۵۵ مورد واکسیناسیون انجام شده است.
 

اشتراک گذاری: