لحظات مشاوره نجات بخش کارشناس اورژانس 115 بابل و نجات جان مادر و نوزاد تازه بدنیا آمده

رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم‌پزشکی بابل از نجات جان مادر و نوزاد با مشاوره تلفنی کارشناس ارتباطات اورژانس 115 این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی  اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر رمضانی گفت: طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس، وضع حمل خانم باردار در منطقه برف‌گیر جاجن بخش بابلکنار بابل گزارش شد که پس از 25 دقیقه‌ی طاقت فرسا و تلاش بی وقفه کارشناس ارتباطات اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل منجر به نجات جان مادر و فرزندی به نام عبدالله شد.


دکتر رمضانی رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم‌پزشکی بابل بیان داشت: این اتفاق در مناطق بالادست بخش بابلکنار در منطقه برف‌گیر جاجن افتاد که با وجود بسته بودن مسیر عبور بعلت بارش شدید برف امکان انتقال مادر به مرکز درمانی میسر نبود و مادر در منزل فرزند خود را بدنیا آورد .

 

وی ادامه داد: این ماجرا از آنجایی دلهره آور شد که هم جان نوزاد و هم جان مادر در خطر بود، چون هم نوزاد بعد به دنیا آمدن گریه نمی‌کرد و هم جفت از مادر خارج نشده بود که با تلاش خانم مهرآور کارشناس اورژانس 115 بابل اقدامات مشاوره‌ای به پدر خانواده داده شد و جان مادر و فرزند نجات پیدا کرد.


این مسئول افزود: پس از انجام مشاوره تلفنی، آمبولانس 115بابل از پایگاه هلیدشت و هلال احمر به مکان مورد نظر رسیدند و مادر و فرزند را به بیمارستان 17 شهریور مرزیکلا منتقل نمودند که پس از انجام مراقبتهای لازم و برطرف شدن خطر ترخیص شدند.


دکتر رمضانی گفت: با تولد این نوزاد، این خانواده دارای ۲ فرزند دختر و ۱ فرزند پسر شد.

 

 

 

اشتراک گذاری: