پاسخگویی به بیش از ۱۷۲۰ مورد تماس تلفنی در جهت رفع نیازهای دارویی همشهریان بابلی در سال ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو و به نقل از دکتر محسن رضازاده معاون غذا و دارو دانشگاه بابل، از جمله وظایف کارشناسان مرکز DPIC معاونت غذا و دارو پاسخگویی به سوالات دارویی هموطنان به صورت حضوری و یا از طریق سامانه ۱۹۰ می باشد .

ضمنا" پیگیری کمبودهای دارویی به ویژه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج، ارائه مشاوره دارویی، اطلاع از نحوه صحیح مصرف داروها، مشاوره درخصوص پیشگیری از بروز تداخلات دارویی، دریافت گزارش مسمومیت دارویی و راهنمایی در زمینه اقدامات اولیه در مسمومیت ها و همچنین دریافت شکایات و انتقادات مردمی از عملکرد داروخانه ها از مهمترین خدمات ارائه شده توسط مرکز DPIC است . 
ایشان در ادامه افزود: معمولاً یکی از بیشترین تماس های مردم با سامانه ۱۹۰ در رابطه با کمبودهای دارویی است از همین رو در سال  1400مرکز فوق پاسخگوی بیش از ۱۷۲۰ مورد تماس تلفنی در جهت رفع نیازهای دارویی همشهریان بوده که  بلافاصله پس از دریافت گزارشات، موضوع توسط کارشناسان مربوطه پیگیری گردید.
 

اشتراک گذاری: