اردوی جهادی‌درمانی در مناطق بالادست بابل

به گزارش مفدا بابل، سعید سلیمانی دبیر کانون هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی بابل از برگزاری اردوی دو روزه جهادی بهداشتی، درمانی، فرهنگی، عمرانی و سازندگی کانون‌ هلال‌احمر معاونت فرهنگی و دانشجویی در منطقه بندپی شرقی در روستای‌های ورخامن، نسیه، هشتری و درازکش خبر داد.

دبیر کانون هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اردوی دو روزه جهادی بهداشتی، درمانی، فرهنگی، عمرانی و سازندگی کانون‌ هلال‌احمر معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل مزین به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با همکاری هلال‌احمر استان و بابل ، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ، دهیاری و شورای روستای ورخامن و با حضور ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آبان ماه در منطقه بندپی شرقی در روستای‌های ورخامن، نسیه، هشتری و درازکش برگزار شد.

 وی افزود: در این اردو که تعدادی از پزشکان عمومی، متخصصین پوست، زنان، اطفال، دندانپزشکان، پرستار، ماما ، شنوایی‌سنج ، اپتومتریست، مشاوره روان‌، تغذیه و جمعی از دانشجویان به مردم این روستاها خدمات رایگان ارائه دادند.

سعید سلیمانی بیان داشت: در این اردوی جهادی تست‌های غربالگری از قبیل کنترل فشارخون، قندخون، آموزش پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، آموزش بهداشت دهان و دندان و توزیع بروشور و پمفلت‌های آموزشی، کلرسنجی آب روستا و چشمه‌های اطراف، کلاسهای فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی و سرگرمی به همراه توزیع بسته های فرهنگی (لوازم التحریر) و بسته‌های بهداشتی(فلوراید، خمیردندان و مسواک) ویژه دانش آموزان این روستا اجرا شد.

وی ادامه داد: در این اردو دکتر عمادی سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، دکتر پورامیر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه،  محمد علی‌تبار رئیس هلال احمر بابل نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاری: