ایران سال آینده از سازندگان موفق واکسن کرونا خواهد بود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشریح روند موفقیت آمیز تولید واکسن ایرانی کرونا ، گفت: از اردیبهشت یا خرداد ماه سال آینده جمهوری اسلامی ایران یکی از سازندگان بسیار موفق واکسن در جهان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، ، دکتر سعید نمکی روز دوشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی بیمارستان ٢٨٠ تخت خوابی بابلسر در گفت و گو با خبرنگاران از تزریق یک میلیون واکسن تا پایان سال جاری به کادر درمان خبر داد و افزود : واکسن تولیدی مجموعه « سپند » و وزارت دفاع که به کارآزمایی بالینی رسیده، فردا رونمایی می شود و واکسن مجموعه « برکت » و « رازی » هم در حال کارآزمایی بالینی است.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توصیه رییس جمهوری درباره ضرورت مقابله با شیوع ویروس جهش یافته کرونا، گفت: سفر در شرایط حاضر چه از نقاط آلوده به غیرآلوده و یا برعکس به هیچ وجه به نفع مردم نیست و از مردم تقاضا می کنیم به هیچ وجه امسال به مسافرت فکر نکنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد: اگر در شرایط کنونی با توجه به وضعیت شیوع کرونا سفر انجام شود، قطعا باید در زمینه رعایت پروتکل ها نظارت شدیدی بویژه در مقصد صورت بگیرد.

نمکی گفت: ما دو مولفه بسیار خطرناک تر از پارسال داریم؛ یکی ویروس جهش یافته است که هم قدرت سرایت، بیماری زایی و هم مرگ و میرش به مراتب بیشتر از ویروس قبلی است و مولفه دیگر این است که مردم فکر می کنند بعد از یک سال باید ممنوعیت را بشکنند و به راه بیفتند، ولی در هر صورت زیان هایی به همه وارد خواهند کرد.

وی افزود : ما در هر صورت آماده خدمتیم اما کادر درمان به دلیل مدیریت سه موج سنگین خسته و نیازمند بازتوانی هستند و ایجاد موج چهارم برای کادر درمان بسیار طاقت فرسا و سنگین خواهد بود.

وزیر بهداشت بیان کرد: به رغم گرفتاریی های کرونایی موجود ، هر ماه یکهزار تخت به مجموعه های بیمارستانی کشور اضافه می شود و امسال تنها سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که توانسته ایم چنین توسعه ای در زیرساخت های بهداشت و درمان داشته باشیم.

وزیر بهداشت با اعلام این که یکهزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی درمانی تا هفته سلامت در اردیبهشت ماه سال آینده به مرور افتتاح می شود ،ابراز امیدواری کرد که تا پایان دوره فعالیت دولت تدبیر و امید تا ۱۳ هزار تخت جدید به مجموعه تخت های بیمارستانی کشور اضافه شود.

اشتراک گذاری: