اهدای خون دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در روز ملی انتقال خون

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر جلالی رئیس دانشگاه به مناسبت نهم مرداد روز ملی انتقال خون از سازمان انتقال خون بابل بازدید بعمل آوردند.

دکتر جلالی رئیس دانشگاه، دکتر فرخی مشاور ریاست دانشگاه در امور مشارکت های اجتماعی، دکتر رضازاده معاون غذا و دارو، دکتر شهبازی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل ضمن تبریک روز ملی انتقال خون به مدیریت و پرسنل، از بخش های مختلف سازمان انتقال خون بازدید بعمل آوردند.

قابل ذکر است پایگاه انتقال خون بابل در سال ۱۳۷۷ افتتاح شد و در حال حاضر با ۳۷ پرسنل مشغول به خدمت رسانی به ۱۰ مرکز درمانی بابل، امیرکلا، بابلسر و مرزیکلا می باشد.

 زمین این مجموعه توسط خانواده محترم طبری و بنای ساختمان توسط آقای مهندس حسن طیبی ساخته شد.

بخش های اهدا کنندگان، پخش خون، آزمایشگاه روتین و فرآورده آفرزیس ضد هاری و اداری از  بخش های فعال پایگاه انتقال خون می باشد.

در حال حاضر سالانه حدودأ سی هزار واحد خون در این پایگاه تهیه می شود در حالی که مصرف خون در بیمارستان های بابل به دلیل پذیرش بیماران از سایر شهر های استان بیش از ۳۳ هزار واحد می باشد و این کمبود خون از سایر پایگا ههای استان تامین می شود.

همچنین انواع فرآوردهای گلبول قرمز خون (RBC) جهت انواع کم خونی و خونریزی های حاد وجراحی، پلاسما (FFP) جهت بیماران دچار کمبود فاکتورهای انعقادی و خونریزی،کرایو (CPPو CP) ، پلاکت جهت پیشگیری یا در حال خونریزی به علت کمبود پلاکت یا نقص عملکرد پلاکت و پایداری وضعیت بیماران تحت شیمی درمانی در این پایگاه تهیه می شود

ضمناً در بخش پلاسما فرزیس، پلاسمای ضد هاری سالانه ۲۰۰ لیتر تولید می شود. 

اشتراک گذاری: