آماده‌سازی مرکز بستری موقت بیماران کرونایی در بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، دکتر جلالی از آماده‌سازی مرکز بستری موقت بیماران کرونایی در بابل خبر داد.

دکتر سیدفرزاد جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: پذیرش بیماران کرونایی در مرکز بستری موقت حاج قاسم سلیمانی بابل در حالی بزودی آغاز می شود که آمار بستری بیماران کرونایی در این شهرستان به شدت رو به افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مرکز بستری موقت بیماران کرونایی سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» با ظرفیت اولیه ۸۰ تخت در سالن ورزشی مخابرات با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بابل، سپاه پاسداران، مخابرات، هلال‌احمر و خیرین شهرستان بابل تجهیز و آماده شد.

این مسئولادامه داد: برای کاهش حجم ورودی به بیمارستان های بابل این مرکز به بیماران کرونایی که نیاز به درمان سرپایی دارند خدمت رسانی می کند.
وی افزود: برخی از بیماران کرونایی که بیماری خفیف تری دارند در این مرکز به مدت دو الی سه ساعت حضور می یابند و برخی از داروهای کرونایی به آنها تزریق و سپس به قرنطینه در منازل می روند.

دکتر سید فرزاد جلالی اظهار داشت: با آغاز فعالیت این مرکز نه تنها به بیماران سرپایی بهتر خدمت رسانی می شود ، بلکه حجم ورودی به بیمارستان ها و اشغال تخت های مراکز درمانی هم کمتر خواهد شد.

دکتر جلالی با اظهار این که موج پنجم کرونا در مازندران هنوز به نقطه پیک نرسیده است و به همین دلیل هم راه اندازی مرکز موقت ضروری بود، توضیح داد : تاکنون بیش از ۱۲۷ هزار دوز واکسن کرونا در بابل تزریق شده است و ظرفیت روزانه تزریق هم از چهار هزار دز به مرز ۶ هزار دز رسیده است.
وی افزود: در صورتی که تولیدات داخلی واکسن برکت و انیسیتو پاستور به دست ما برسد سرعت تزریق واکسن در بابل شتاب بیشتری می گیرد.

جلالی گفت: هر چند همکاران مراکز بهداشت و درمان ما بشدت خسته شده اند، اما خدمت رسانی ادامه دارد و انتظار می رود که مردم به طور جدی از شرکت در دورهمی ها پرهیز کنند چرا که بیشترین آمار بستری ها به دلیل شرکت در نشست های جمعی خانوادگی است.

وی ادامه داد: در باب تعطیلی تصمیم باید از وزارت کشور گرفته شود ما در طول این ۱۷ ماه نگران بودیم و چندین بار هم پیشنهاد دادیم که این تعطیلات هم تعداد زیادی بیمار را به استان بیاورد و هم بیماری را به شهرها و استان های دیگر ببرد.

این مسئول ادامه داد: وزیر بهداشت در نامه ای به رئیس جمهور قبلی و رهبر معظم  پیشنهاد تعطیلی دو هفته را دادند که فکر میکنم در دولت جدید اقدامات صورت گیرد.

دکتر جلالی با اشاره به اینکه وضعیت استان بسیار بسیار وخیم است، اذعان داشت: هنوز در استان جایی نیست ک پذیرای بیماران نباشد ولی ما نگران این هستیم به جایی برسیم از پذیرش بیمار در بیمارستان دست ما بسته باشد، لذا هشدار بسیار بسیار جدی است بطوری که از همه پیک های قبلی این پیک وخیم تر است.

اشتراک گذاری: