برگزاری جلسه اجرای سند جامع خدمات سلامت در داروخانه ها و وظایف مسئول فنی در داورخانه

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، جلسه اجرای سند جامع خدمات سلامت در داروخانه ها و وظائف مسئول فنی در داورخانه با ابلاغ از طرف وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی و ریاست سازمان غذا و دارو با حضور معاونت غذا و دارو و اعضاء هئیت مدیره انجمن داروسازان و نمایندگان نظام پزشکی شهرستان بابل در سالن کنفرانس معاونت غذا و دارو برگزار گردید.

دراین جلسه دکتر رضازاده معاون غذا و دارو توضیحاتی در خصوص نامه ی ابلاغ شده مقام وزارت و همچنین بخشنامه های سازمان غذا و دارو در مورد شرح وظایف مسئولین فنی و تاکید بر اجرای مفاد بخشنامه های ابلاغی و حضور فعال مسئولین فنی در داروخانه ها و انجام کلیه وظایف محوله از جمله ارائه کلیه خدمات داروخانه با حضور مسئول فنی شامل نسخه پیچی، فروش داروهای OTC و اقلام آرایشی و بهداشتی و ... بیان کردند.

در ادامه در خصوص لزوم ثبت داروهایی نظیر انسولین، سوماتروپین، فاویپیراویر و  ... در سامانه TTAC و کنترل و ردیابی اصالت داروها نیز اشاره گردید و با توجه به اینکه توزیع و عرضه داروها در سامانه TTAC رصد و بررسی می گردد و ادامه روند توزیع داروها منوط به ثبت اطلاعات داروخانه ها در سامانه TTAC می باشد تاکید شد.

اشتراک گذاری: