انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی نوشیروانی و دانشگاه علوم‌پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی، نشست هيات رييسه دانشگاه علوم پزشكی بابل با اعضای هيات رييسه دانشگاه صنعتی نوشيروانی به ميربانی دانشگاه نوشیروانی برگزار شد.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در اين نشست با عرض خير مقدم و تبريك سال نو و همچنين با عرض تبريك پيشاپيش حلول ماه مبارك رمضان  و با اداي درود و سلام به محضر شهدا و بخصوص شهداي مدافع سلامت، به بيان تاريخچه دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل حدود ۶۰۰۰ دانشجو دارد كه بيش از ۲۰۰۰ نفر در مقطع تحصيلات تكميلي مشغول به تحصيل اند. از تعداد ۲۰۰ نفر عضو هيات علمي دانشگاه، ۱۵% استاد تمام، ۳۵% دانشار، ۴۶% استاديار و ۴% مربي هستند.

وي با اشاره به رتبه هاي برتر دانشگاه در سطح ملي و بين المللي گفت: دستاوردها و افتخارات دانشگاه مرهون زحمات و تلاش سه ركن اصلي دانشگاه يعني دانشجويان، اساتيد و كارمندان است و اين دانشگاه داراي ۷۷ رشته گرايش در مقاطع مختلف است؛ ۴۳ رشته گرايش در مقطع كارشناسي ارشد، ۲۱ رشته گرايش در مقطع دكتري و ۱۳ رشته گرايش در مقطع كارشناسي.

دكتر واثقي اميري اظهار داشت: اين دانشگاه مجري طرح هاي مختلف پژوهشي در سطح منطقه اي و ملي و همچنين يك طرح بين المللي بود كه با موفقيت به انجام رسيد و تفاهم نامه هاي زيادي را با دانشگاه هاي داخلي و خارجي به امضا رساند و همكاري هاي خوبي بين دانشگاه ها صورت گرفت و علاوه بر آن در جذب دانشجويان بين الملل نيز موفق عمل نمود و حدود ۸۰ دانشجوي خارجي در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري در اين دانشگاه مشغول به تحصيل مي باشند.

وي اظهار داشت: همكاري دو قطب علمي شهرستان بابل يعني دانشگاه صنعتي نوشيرواني و دانشگاه علوم پزشكي با يكديگر جزء اولويت هاي ماست و آمادگي كامل دانشگاه را در اين زمينه اعلام مي دارم. زمينه هاي همكاري در حوزه هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي دانشجويي و ... بسيار فراوان است و انشاالله با تجميع پتاسيل ها و توانمندي هاي دو طرف گامي بلند در راستاي حل معضلات و مشكلات در سطح شهرستان، استان و جامعه برداشته مي شود و فعاليت هاي خوبي در زمينه برگزاري سمينارها و وبينارها، جلسات هم انديشي، بهره مندي از امكانات و تجهيزات آزمايشگاهي و رفاهي و ... مي تواند صورت گيرد.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به پاره اي از فعاليت هاي دانشگاه در زمينه مبارزه با ويروس كرونا از جمله ساخت الكل ۷۰ درصد، دستگاه اكسيمتر، دستگاه هاي ضدعفوني كننده در مدل هاي مختلف، تب سنج، كمك هاي نقدي دانشگاهيان و... اشاره كرد.

در ادامه دكتر جلالي رييس دانشگاه علوم پزشكي بابل با قدرداني از دعوت دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: دانشگاه علوم پزشكي بابل جزء نخستين دانشگاه علوم پزشكي شمال كشور است كه در سال ۱۳۶۲ اقدام به جذب دانشجوي رشته پزشكي نموده است.

وي افزود: اين دانشگاه ۹ دانشكده و يك پژوهشكده تحقيقاتي دارد. در ۷۳ رشته آموزشي دانشجو مي پذيرد. ۳ رشته فوق تخصصي دارد. ۳۷۰ عضو هيات علمي دارد كه ۱۰% آن ها استاد تمام هستند و تا كنون ۲۰ هزار نفر از مقطع كارداني تا فوق تخصصي از اين دانشگاه فارغ التحصيل شدند.

دكتر جلالي با معرفي ۷ بيمارستان اين دانشگاه افزود: حدود ۶۰۰۰ پرسنل زير مجموعه اين دانشگاه مشغول به كارند و۲۵۰خانه بهداشت در شهرستان مشغول فعاليت اند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي بابل گفت: اين تعامل بين دو دانشگاه بسيار ارزنده و تاثيرگذار است. مي توانيم تحقيقات مشترك در زمينه هاي آموزشي، پژوهشي و فرهنگي دانشجويي داشته باشيم و زماني مي توانيم به تحقيقات و پژوهش هاي خود بباليم كه مشكلي از جامعه را برطرف نماييم و ايشان خواهان بهره مندي از تجربيات دانشگاه در زمينه جذب دانشجوي بين الملل و عضويت در اجلاس دانشگاه هاي دولتي حاشيه درياي خزر شد.

سپس اعضاي حاضر در جلسه به بيان نظراتشان پرداختند و اين نشست با امضاي تفاهم نامه به پايان رسيد.

اشتراک گذاری: