فراخوان مسابقه طراحی لوگو «برنامه کشوری شهر و روستای بدون دخانیات با تاکید بر حذف پایدار قلیان»

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رقابتی را برای طراحی لوگوی «برنامه کشوری شهر و روستای بدون دخانیات با تاکید بر حذف پایدار قلیان» با اهدای جایزه به طرح منتخب اعلام کرده است.

به گزارش وبدا، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این فراخوان از هنرمندان دعوت کرده است تا لوگویی را به عنوان نشانه این برنامه طراحی کنند؛ مفهوم شهر و روستای بدون دخانیات، عبارت از شهر و روستایی است که در آن فروش، عرضه و استعمال محصولات دخانی ضابطه‌مند شده، مردم از مواجهه با دود دست دوم دخانیات محافظت می‌شوند، تبلیغ و ترویج مستقیم و غیرمستقیم دخانیات کاملاً محدود شده، آگاه‌سازی عمومی در مورد مضرات استعمال دخانیات انجام و مصرف‌کنندگان به ترک دخانیات تشویق و تسهیلات لازم در اختیار آنان قرار می‌گیرد؛ در مجموع با مدیریتی پویا، جلب مشارکت و مطالبه گری شهروندان و ارزیابی و ارزشیابی هدفمند، بر هر دو راهبرد کاهش عرضه و تقاضا تمرکز شود.

 انتظار می‌رود به‌ تدریج شیوع استعمال دخانیات در این مناطق با همکاری همه‌جانبه کاهش یابد. طرح‌های ارسالی نیز بایستی منعکس کننده مفهوم کلی شهر و روستای بدون دخانیات با تاکید بر حذف پایدار قلیان باشد.

براساس این فراخوان، محور های اصلی، محافظت از مردم در برابر دود محصولات دخانی و مطالبه گری آنها از حقوقشان، ممنوعیت تبلیغات و ترویج مستقیم و غیر مستقیم دخانیات، حذف پایدار قلیان از اماکن عمومی، هشدار در مورد خطرات مصرف دخانیات و پیشنهاد کمک به ترک استعمال دخانیات است.

گفتنی است؛ مهلت ارسال آثار تا پایان روز جمعه ۱۵ اسفند ماه امسال اعلام شده که علاقمندان می‌توانند، طرح‌های خود را به ایمیل logonabesigar@gmail.com ارسال کنند، علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره واتس آپ ۰۹۱۲۴۲۳۸۱۲۳ با دبیرخانه در ارتباط باشند، به طرح‌های برگزیده نیز جوایز و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری: