قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان بابل

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمالی کشور گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی زنجیره انتقال بیماری کرونا در شهرستان بابل قطع می‌گردد.

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت بیان داشت: در طی سفر خود به استان مازندران جهت نظارت بر اجرای طرح شهید سلیمانی از مراکز جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی بابل بازدید کردیم و جلسه‌ای  با حضور جانشین فرمانده سپاه شهرستان برگزار و گزارشاتی در خصوص ادامه روند اجرای طرح شهید سلیمانی ارائه شد.

وی همچنین بیان  داشت: امیدواریم با اجرای این طرح در شهرستان بابل زنجیره انتقال بیماری در این شهرستان قطع گردد.

 دکتر لاری در ادامه گفت: از ۱۲ شهرستان با وضعیت قرمز در کشور ۵ شهرستان در استان مازندران قرار دارند که این خود بیانگر زنگ خطری برای این استان می‌باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت با توجه به آمار بستری و ابتلای ساکنین استان‌های شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که آمار بستری و شیوع بیماری در اکثر استان‌های کشور روند نزولی دارد متاسفانه در استان‌های شمالی آمار دارای سیر صعودی بوده است. در شهرستان بابل کمی روند کاهشی داشتیم ولی هنوز برای کاهش بیماری روند باثباتی نداریم.

 وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا و ترس از دورهمی های خانوادگی که بیش از ۵۰ درصد عامل شیوع بیماری از این تجمعات می‌باشد از هموطنان خواست در این شب‌ها از طریق فضای مجازی و ارتباطات تلفنی جویای احوال یکدیگر شوند.

معاون فرهنگی‌ودانشجویی در پایان ابراز امیدواری کرد: با انفاق هزینه‌های شب یلدای امسال و اهدای آن به خانواده‌های نیازمند محلات، شب یلدا خوبی برای همگان رقم بزنیم.

 

اشتراک گذاری: