۲۷ درصد از سرطان ها در بین زنان ایرانی مربوط به سرطان پستان است

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان گفت: در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱۰ هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور داشتیم که ۵۹ هزار نفر از آنها مرد و ۵۱ هزار نفر نیز زن بودند که از این تعداد، ۱۳ هزار و ۷۷۶ بیمار جدید مبتلا به سرطان پستان شناسایی شدند.

 

به گزارش وبدا، دکتر حمیدرضا میرزایی در نشست خبری این کنگره که در مرکز تحقیقات سرطان برگزار شد، اظهار داشت: ۱۲.۵ درصد از کل سرطان ها و ۲۷ درصد از سرطان ها در بین زنان ایرانی مربوط به سرطان پستان است و به عبارتی، شایع ترین سرطان در بین زنان، سرطان پستان است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: سرطان پستان زنانی را مبتلا می کند که بیشتر در سنین فعال و آماده به کار هستند و سن سرطان پستان در کشور کاهش نیز یافته است که بیماران، خانواده های آنها و جامعه با مشکلاتی روبرو می شوند و این بیماری از نظر اجتماعی و اقتصادی برای کشور اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی یادآور شد: تمام جنبه های سرطان پستان از جمله روش های پیشگیری، تشخیصی، درمانی و توانبخشی و مسائل تغذیه ای، روانی و ژنتیک در پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان بررسی می شود و علیرغم علمی بودن این کنگره و با وجود بررسی منافع و سلامت بیماران اما با فشار آمریکایی ها، هیچ یک از سخنرانان خارجی حاضر به حضور در این کنگره نشدند و مسائل سیاسی که آمریکا به دنبال آن است در مجامع علمی و سلامت بیماران، موثر است.

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان افزود: در این کنگره از اساتید و پزشکان صاحب نام خارجی و ایرانی که در خارج از کشور زندگی می کردند، دعوت کرده بودیم و حتی بلیط و ویزا هم برای آنها صادر شده بود اما تحریم ها مانعی برای حضور آنها شد که در این کنگره ۴ ویدیو کنفرانس با این اساتید خواهیم داشت.

دکتر میرزایی گفت: در این کنگره علاوه بر سخنرانی ها، ۱۰ پنل برگزار می شود و موضوع یکی از این پنل ها، چگونگی توزیع نیروی انسانی، تجهیزات و دارو در کشور برای بیماران مبتلا به سرطان پستان و افزایش دسترسی و عدالت در دسترسی به خدمات است.

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان اظهار داشت: ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که مقالات مروری حذف و در مجموع ۱۸۰ مقاله، پذیرفته شد که از این تعداد، ۱۲ مقاله در سالن اصلی و بقیه در قالب پوستر و سخنرانی سریع به مدت ۵ دقیقه، ارائه خواهد شد.

دکتر میرزایی تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد بیماران مبتلا به سرطان در کشور و نیاز به درمان آنها باید با حداقل امکانات حداکثر خدمات را به آنها ارائه دهیم.

وی افزود: سرطان پستان در بین مردان بسیار نادر است و یک درصد از موارد ابتلا به سرطان پستان مربوط به مردان است اما از نوع درمان این بیماری در مردان تفاوتی با زنان ندارد و نتیجه طول عمر آنها نیز تفاوت چندانی ندارد.

اشتراک گذاری: