امکانات مناسب رفاهی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل با وجود افزایش ۴۰ درصدی دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از وجود امکانات مناسب رفاهی و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی بابل با وجود افزایش ۴۰ درصدی دانشجویان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست با رئیس و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بابل، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: وی یک شخصیت فراجناهی، مردمی و مخلص بودند.

دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل فضای رفاهی و فرهنگی بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم نموده، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل با وجود اینکه افزایش ۴۰ درصدی دانشجویان را در سال ۹۸ داشته ولی مسئولین دانشگاه همه سعی و تلاش نمودند تا تمامی امکانات مورد نیاز رفاهی و آموزشی دانشجویان فراهم گردد.
وی با بیان اینکه خوابگاه دخترانه و پسرانه دانشگاه شرایط خوبی داشتند، بیان داشت: قسمت هایی از خوابگاه دانشجویان متاهل در داخل شهر بازسازی خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در گسترش و بهسازی سالن همایش شهید شجاعیان و افزایش ۱۰۰ نفری آن کمک خواهیم نمود، عنوان کرد: سازه نمایشگاه فرهنگی دانشگاه به کمک وزارت بهداشت تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. 
دکتر سیما سادات لاری با اشاره به اینکه سلف سرویس دانشگاه با کمک وزارت و مسئولین دانشگاه به سمت صنعتی کردن پیش خواهد رفت، تصریح کرد: در نشست با فعالان فرهنگی، انجمن های ورزشی، تشکل ها و شورای صنفی دانشگاه، نظرات و پیشنهادات در حد کشوری ارائه گردید که قطعا از آنها استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان از نحوه برخورد ریاست دانشگاه و معاون فرهنگی و همکاران معاونت فرهنگی راضی بودند، عنوان کرد: با توجه به وجود فضای فرهنگی بسیار خوب در دانشگاه علوم پزشکی بابل ازهیچ کمکی برای دانشگاه دریغ نکنیم.
دکتر لاری بیان داشت: از آغاز معاونت جدید این دوره فعالیت ها، پیگیری ها و برنامه های فرهنگی متعددی در وزارت بهداشت انجام شد تا موجب پیشرفت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دانشگاه ها گردد.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت بیان داشت: دو اجلاس معاونین در وزارت بهداشت برگزار نمودیم و هدف ما فراهم نمودن بستری مناسب جهت هم فکری از معاونت های فرهنگی و مدیران ارشد دانشگاه ها بوده است.
وی افزود: برنامه شورای مشورتی و تنظیم سند از دیگر فعالیت های حوزه فرهنگی وزارت بهداشت بوده و کارهای زیادی در داخل حوزه معاونت طبق مناطق آمایشی انجام گردید تا خروجی آن تبدیل به بسته تحول فرهنگی شود.

دکتر لاری با بیان اینکه داشتن سامانه جامع در وزارت بهداشت لازم وضروری می باشد، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم تا پایان سال چند فعالیت تعریف کرده و سامانه هوشمند را راه اندازی نماییم، که قابلیت گزارش گیری دانشگاه ها را داشته و هر دانشجو و استاد بتواند کارتابل فرهنگی برای خود ایجاد نماید.
وی در همین راستا افزود: تبصره اى برای ایجاد فضای های ورزش و فرهنگی مختص وزارت علوم و آموزش و پرورش تصویب شده بود که ما با پیگریهای زیاد توانستیم  به وزارت بهداشت هم اختصاص دهیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: سیاست ما این است فضای ورزشی مناسبی در دانشگاه ها ایجاد نماییم تا از آسیب های اجتماعی پیشگیری شود.
وی تصریح کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جشنواره تیتر ۱۱، جشنواره بین الملل سیمرغ، جشنواره قرآن، نشست های کشوری، انجمن های علمی و نشست خانه نشریات همکاری و فعالیت خوبی داشتند.

وی اذعان داشت: براى دانشجویانی که در قسمت فرهنگی فعال نیستند بتوانیم جشنواره ها و کارگاه های مختلف  برگزار نماییم و دانشجویانی که در انجمن های ورزشی فعالیت دارند در سطح کشور مطرح نموده  تا کیفیت کار و انگیزه را در دانشجویان بالا ببریم.
دکتر لاری معاون فرهنگی و دانشجویی با بیان اینکه استعدادهای درخشان، کمیته تحقیقات دانشجویی و انجمن های علمی عوامل جلوگیری از هدر رفتن منابع دردانشگاه ها می باشند، گفت: دانشگاه هایی که از  پتانسیل بالایی برخوردارند دانشجویان را در بحث استارت آپ هدایت نموده و از فکر و سلیقه دانشجو در زمینه فرهنگی استفاده نمایید تا دانشجویان از  فضای سیاست زدگی بیرون بیایند.
وی بیان داشت: بحث توانمندی اتاق فکر و آموزش مداوم و سطوح مختلف برای مدیران فرهنگی و مدیران دانشجویی در دانشگاه ها برگزار شود. تا موجب پیشرفت دانشگاه ها شود.

اشتراک گذاری: