بازدید دکترشمس اردکانی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر شمس اردکانی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و هیئت همراه، رئیس دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه از دانشکده و سلامتکده در حال ساخت طب ایرانی دانشگاه بازدید نمودند.

دکتر شمس اردکانی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بیان داشت: طب ایرانی در حوزه سلامت جایگاه ویژه و حساسی دارد و توفیقات و دستاوردهای بسیار خوبی در سالهای اخیر کسب نموده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طب سنتی طب کلی نگر و طب کلاسیک، طب جزئی نگر می باشد اذعان داشت: در آمار سازمان جهانی در سال 2018 ، 80% مردم دنیا به طب غیر کلاسیک مراجعه نموده و از این مقدار، 80% به طب سوزنی ( در حد حجامت بوده است) استفاده می کنند.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد:  برای تقویت و گسترش طب ایرانی باید ازفرصت های موجود دردانشگاه ها استفاده نمود.

وی در همین راستا ادامه داد و گفت: برای تبلیغ طب ایرانی بایستی در دانشکده های تغذیه، پیراپزشکی و پزشکی کلاس هایی مانند: درمان های بدون دارو، سبک زندگی و خود مراقبتی برگزار نمود.

دکترشمس اردکانی افزود:  طب ایرانی می تواند در کنترل بیماریهای مزمن همچون دیابت، فشارخون، سنگ کلیه وغیره... کمک شایانی نماید.

در ادامه این نشست دکتر مظفرپور رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل، یکی از ۸ دانشگاهی در کشور می باشد که شورای گسترش علوم پزشکی با تأسیس دانشکده طب ایرانی در آن، موافقت نموده است.

وی با اشاره به اینکه این دانشکده از بهمن ماه سال ۱۳۹۱، پذیرای دستیار طب سنتی بوده است ، اظهار داشت: این دانشکده تاکنون پذیرای 8 دوره دستیار تخصصی طب سنتی (27 نفر) و ۵ دوره دانشجویان کارشناسی ارشد تاریخ پزشکی (12 نفر) بوده است.

دکتر مظفرپور تصریح کرد: سلامتکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از ۱۰ سلامتکده در حال ساخت کشور می باشد که در سه طبقه و با متراژ حدود ۲۰۰۰ متر مربع، در دانشگاه علوم پزشکی بابل مراحل پایانی ساخت را طی می کند.

اشتراک گذاری: