آغاز ثبت نام نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران

دکتر حضرتی از آغاز ثبت نام نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران خبرداد و گفت: آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران در ۳۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور در ۱۷ بهمن ماه ۹۸ برگزار می شود.

به گزارش وبدا، آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی، ایران، اراک، ارومیه، اردبیل، اصفهان، اهواز، ایلام، بندرعباس، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بوشهر، تبریز، گیلان، زاهدان، سمنان، کردستان، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مشهد، همدان، یاسوج، زنجان، مازندران و یزد برگزار خواهد شد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: با هدف تایید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی، صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران و گروه های مرتبط در سال ۱۳۹۵ آغاز شد.
دکتر حضرتی ادامه داد: پروانه صلاحيت حرفه‌اي پرستاري، مدركي است كه صلاحيت فرد را براي انجام خدمات پرستاري نشان مي‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحيت به حرفه پرستاري جلوگيري مي‌كند.
وی افزود: تاکنون در ۴ مرحله، حدود ۳۰ هزار  پروانه صلاحیت حرفه ای براساس کسب امتیاز لازم باآموزی و نوآموزی جهت تایید صلاحیت علمی و کسب صلاحیت اخلاقی و انضباطی و سلامت جسمی و روانی افراد صادر گردیده است و مقرر گردیده از بهمن ماه ۱۳۹۸ برای اولین بار کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان ۹۶ به بعد اجرا گردد. که گروه های هدف مدیران پرستاری صف تا ستاد، فارغ التحصیلان گرو های پرستاری تا سال ۱۳۸۵، اعضا هیئت علمی و مسئولین فنی و پرستارانی که در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل کار میکردند، بوده است.
دکتر حضرتی با اشاره به هماهنگی های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه ای خاطر نشان کرد: این آزمون در ۱۷ بهمن ماه ۹۸ برگزار می شود و داوطلبان می توانند از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir از تاریخ ۳ تا ۱۳ آذرماه ۹۸ نسبت به ثبت نام اقدام کنند. همچنین تاریخ ویرایش مدارک از ۱۳۹۸/۱۰/۱ تا ۱۳۹۸/۱۰/۴ می باشد.
گفتنی است کلیه داوطلبانی که دارای دانشنامه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری هستند یا گواهی فراغت از تحصیل از دانشگاه محل تحصیل خود دارند می توانند در این آزمون شرکت کنند. مدارک تحصیلی داوطلبان خارج از کشور باید به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد. داوطلبان صرفنظر از دانشگاه محل تحصیل، می توانند هر یک از حوزه های ذکر شده را به عنوان حوزه امتحانی انتخاب کنند. منابع آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده است.
همچنین شرایط، ضوابط و مدارک مربوط به آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران و همچنین دفترچه آزمون یر روی سایت سنجش پزشکی به آدرس 
 www.sanjeshp.ir قرار داده شده است.

برای مشاهده دفترچه راهنمای آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری: