هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی در طرح تحول نظام سلامت برای تجهیز بیمارستان های بابل

به گزارش روابط عمومی بیمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل، دکتر محمود صادقی رئیس این مرکز، در سخنان قبل از خطبه نماز جمعه شهرستان بابل گفت: ۱۰۰۰ میلیارد ریال در طرح تحول نظام سلامت برای تجهیز بیمارستان های بابل هزینه شده است.

دکتر محمود صادقی درسخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه شهرستان

دکتر محمود صادقی، رییس بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل با ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت، گفت: بیمارستان آیت الله روحانی که به نام بزرگ مرد علم و تقوی این شهر حضرت آیت الله روحانی(ره) نامگذاری شده در سوم خرداد ۱۳۸۸ افتتاح گردید و در حال حاضر افتخار خدمت رسانی به مردم شریف بابل و استان مازندران را دارد.

وی افزود: در حال حاضر این بیمارستان که بزرگترین بیمارستان شمال کشور محسوب می شود، دارای ۵۱۱ تخت با زیر بنای ۶۴ هزار مترمربع و ۱۳۰۰ پرسنل در حال خدمت می باشد.

رییس بزرگترین بیمارستان شمال کشور گفت: وجود بخش های مختلف از جمله آنژیوگرافی، جراحی قلب بزرگسالان و کودکان، بخش های مختلف داخلی، تخصصی و فوق تخصصی، بخش های تشخیصی متفاوت و بعضا منحصر به فرد که فقط در استان در دانشگاه علوم پزشکی بابل موجود است همچون آندوسکپی، سی تی اسکن، MRI و ده ها خدمت تشخیصی دیگر باعث شده تا نه تنها مردم عزیز و شریف بابل از ارجاع به خارج از استان بی نیاز گردند، بلکه از شهرهای اطراف نیز به این مرکز مراجعه نمایند.

دکتر صادقی به اشاره به این که بیمارستان آیت الله روحانی در تقسیمات کشوری، مسؤولیت خدمات دهی به بیماران شهرستان بابل را برعهده دارد، اظهار داشت: به لحاظ کیفیت بالای خدمات دهی این بیمارستان از استان های مجاور و شهرهای دیگر استان مازندران پذیرای بیماران بوده و مشغول درمان آنها هستیم.

وی از بخش تخصصی قلب کودکان به عنوان یک بخش شاخص و برجسته در سطح کشور نام برد و تصریح کرد: بیمارستان روحانی از استانهای گلستان، سمنان، دانشگاه شاهرود و حتی از غرب کشور پذیرایی بیماران در حوزه قلب کودکان است و این بیمارستان امروز مایه مباهات برای مردم شهرستان بابل شمرده می شود.

این مسئول ادامه داد: این پیشرفت چشمگیر و ارائه خدمات عالیه بجز در سایه اجرای طرح تحول نظام سلامت مقدور نبوده است و این طرح به عنوان شاه بیت خدمات دولت تدبیر و امید می باشد.

رییس بیمارستان آیت الله روحانی از طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از خدمات برجسته نظام اسلامی در حوزه سلامت نام برد و خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت باعث حفظ کرامت بیمار است و  کاهش سهم پرداختی مردم با یارانه سلامت باعث شده تا خانواده ها نگران پرداخت هزینه ها نباشند.

وی بیان داشت: در راستای طرح تحول نظام سلامت پزشک مقیم ۲۴ ساعته داخلی، زنان، بیهوشی و... در بیمارستان حضور دارند که این باعث رفع دغدغه مردم عزیز جهت ویزیت بیمار توسط متخصصین می شود و این مایه مباهات است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: کسی که به سرطان و بیماری های صعب العلاج مبتلا می شود، دیگر تهیه دارو را با هزینه گزاف از اماکن غیر معتبر تهیه نمی کند و بیمارستان با هزینه ها متعارف و ناچیز این داروها را در اختیار آنها قرار می دهد.

دکتر صادقی به برخی از این بیماری ها پرداخت و تاکید کرد: بیماران سرطانی، ام اس، تالاسمی و هموفیلی امروز دغدغه چندانی برای تهیه دارو و هزینه های پزشکی ندارند.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان آیت الله روحانی از دستاورهای نظام طرح تحول نظام سلامت است و اجرای ده ها پروژه در بیمارستان روحانی بر کیفیت خدمات غیرپزشکی به نحو چشمگیری افزوده شده است.

رئیس بزرگترین بیمارستان شمال کشور گفت: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت آمار سزارین در بابل و مازندران بسیار بالا بوده است اما با وجود بسته تشویقی و اجرای سیاستهای مناسب در جهت کاهش سزارین و افزایش موالید از طریق زایمان طبیعی شاهد جهش بسیار مناسب در کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی هستیم.

وی بیان داشت: در طرح تحول نظام سلامت نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان های بابل هزینه شده است که در این میان سهم بیمارستان روحانی ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

دکتر صادقی گفت: امیدوارم طرح تحول نظام سلامت با حمایت همه جانبه استمرار پیدا کند تا بتوانیم روز به روز بر کیفیت خدمات بیافزاییم.

این مسئول گفت: مردم ما لیاقت و شایستگی بهترین ها رو دارند و ما وظیفه خود می دانیم که در این مسیر گام برداریم و همه سختی ها رو به جان بخریم تا مردم عزیز از ما راضی باشند که رضایت خداوند در رضایت مردم هست.

رییس بیمارستان آیت الله روحانی ادامه داد: ساخت مرکز غربالگری بیمارستان روحانی بابل و شهید رجایی بابلسر، درمانگاه مرکزی امید، تکمیل بخش چشم و سوختگی بیمارستان میناگر، خرید آنژیوگرافی دوم بیمارستان روحانی، توسعه بخش اورژانس بیمارستان روحانی و بهشتی، خرید سی تی اسکن بیمارستان های یحیی نژاد و رجایی، خرید دستگاه شتاب دهنده خطی دوم برای بیمارستان رجایی بابلسر، ساخت و شروع بکار دانشکده طب سنتی، بهسازی بخش های داخلی و ICU  بیمارستان یحیی نژاد و انجام ده ها پروژه خدمتی در آینده نزدیک توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل به بهرداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تکمیل پروژه ساختمان جدید اورژانش این بیمارستان و افتتاح قریب الوقوع این طرح، گفت: با الحاق قسمت جدید و قدیم ساختمان اورژانش بیمارستان آیت الله روحانی، خدمات این بخش افزایش چمشگیری ایجاد خواهد شد.

دکتر محمود صادقی گفت: از ریاست مدبرانه، دلسوزانه و پدرانه دکتر ربیعی ریاست دانشگاه علوم پزشکی بابل که همواره راهنمای ما در حفظ کرامت بیماران بوده تشکر ویژه دارم و آرزوی توفیقات روز افزون برای دانشگاه علوم پزکشی بابل در امر خدمت رسانی به همشهریان و هم استانی های عزیز را دارم.

اشتراک گذاری: